Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, October 29, 2012

Raya Haji Di JoHor......

Raya haji ni kitorang raya kat johor jer....lagipun mmg turn johor tahun ni.....balik sana sehari sebelum raya tu.......aku ler yg menolong mak masak...sapa lagi kalau bukan aku...yg lain tu lambat ler skit sampai.......raya haji ni selalunya kitorang ala kadar jer..masak tetap sama menu macam raya puasa jugak...seperti biasa mak aku mesti masak rendang dia, nasi impit ngan ketupat, kuah lodeh, daging masak merah, ayam masak merah dan satu lagi menu wajib sambal goreng....yg ni masak byk mana pun tetap sehari dah habis @_@... tapi kurang la skit nak berjalan tu...lagipun cuti tak lama.....

Cuma sempat pegi Jusco Bukit Indah jer...aku kalau balik jb jusco bukit indah tu mmg wajib ler utk bawak anak anak jalan...besar dan semua ada.....

Hari sabtu tu kitorang dah balik kl..on the way tu singgah PD ...daddy diorang ada keje......dah habis buat keje malas pulak nak balik so kitorang decide nak tido situ jer....of course la nyah tempat pertama mak tuju Avillion .....chissss tak ada kosong...cam tak caya aku .....lepas tu aku gi lah satu hotel ni...nama dia mayang sari....mmg hotel baru swimming pool besar...tapi cam tak ada orang, eeee seram mak nyah..dah la bilik yg tinggal cuma 2 bedroom apartment..harga boleh tahan...tapi bab apartment ada 2 bilik tu aku tak gemar....kang kitorang tido kat satu bilik ada lagi satu bilik kosong...dah la style hotel tu ala ala kayu.....eeeeee takperlah kot.....aku pun jalan dulu nak try tempat lain......lepas tu jumpa Corus Hotel...masuk ler..tanya byk kosong....ha yg ni nampaklah skit ramai org.....last last malas nak usha yg lain kitorang pun check in la yg ini.....

First time aku check in kat sini....kitorang kalau gi PD mesti pegi Ilham or Avillion or Lexis.....yg lain tak pernah...masuk jer bilik style lama...macam tak pernah upgrade....tu takperlah nak tido jer semalam..bawak anak anak jalan.....lepas tu bawak diorang pegi pool......mak oiii giler ramai....takde selera aku nak mandi..daddy dia jer teman anak anak.......macam semut.....ha lagi satu dah la lift hotel tu rosak.....hampeh tinggal satu lift jer....nasib baik bilik kitorang atas lobby jer so boleh turun naik tangga.....

Malam tu kitorang pegi makan kat satu seafood restaurant...dah lama member cakap ni ....dia chinese muslim seafood.....mmg sedap....nama dia Restoran Pantai Ria....nak makan seafood boleh gi sini semua ada.....lepas makan gi jalan jalan kat pantai....nasib baik pantai kat corus ni cantik siap ada lagoon tengah tengah....malam malam kitorang berempat lepak tepi pantai....@_@

Esoknya sebelum check out bawak bebudak tu mandi pool lagi....aku tak mandi la duduk jer kat tepi.....selipar letak kat tepi ....sekali nak balik.....SELIPAR HILANG!!!!!....hantu punya orang....mulalah aku nak marah kan.....kampung mana ntah punya orang ...selipar anak aku pun nak rembat.....yg bestnya selipar tu baru beli kat jusco itu hari.....sian ammar terlopong dia tgk cipper (ammar punya sebutan) dia takder.....nasib baik dia tak nangis....

AKu rasa yg curi tu bukan org dari hotel tu....corus ni baru aku tau 2 blok kiri and kanan tu ada private apartment yg diorang sewakan jugak...so sbb tulah pool tu penuh....diorang yg penuhkan....tapi bila gi breakfast takderlah seramai camtu...breakfast pun tak sedap heh he ...maksudnya ramai jugak org org kat apartment sebelah tu.....

So sumpah tak jejak dah corus hotel tu....lepas ni pegi avillion or avillion admiral cove tu ...takderlah org yg perak(jakun) curi selipar...aku cukup pantang org attitude camni....tu jerlah citer raya haji kitorang..

 Nite walking

 Makan kacang sambil makan angin ..tu cipper sebelum hilang

 Ammar ni kalau nak bergambar cukup susah..grip kan ajer....


 selepas kejadian selipar hilang...

Tulah dia corus kat belakang tu...nampak cantik kan tapi hampeh la..first and last okeh...

No comments: