Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, April 26, 2012

Pucuk Ubi Masak Lemak.....

Mesti korang nak tau kan ...kenapa seminggu dua ni aku asyik post menu makan jer? he he ...yerlah 2 minggu ni mak aku ada kan ...sbb jaga alya & ammar tu.....jadinya aku request jer lah nak makan apa....mak aku pun layan jerlah.....

Jumaat lepas pegi pasar malam bawah tu......nak cari daging fresh.....jalan jalan sekali ternampak pucuk ubi.....jakun kan org duduk kl nampak pucuk ubi........kalau org duk kampung tu tak heran pun ....bak kata org pandang pun tidak kan?.....

Aku pun "eee mak pucuk ubi sedapnya kan masak lemak cili apa"....ha ah mak aku kata ......pilih sikit ambik yg ubi pulut dia lembut sikit...aku pun amik la 2 ikat...dah macam kambing nak makan dah aku tgk.....(-_-).......

Sabtu tu mak aku tanya la ....nak makan apa hari ni?  he heh chef in da houseeeeeeee.....aku cakap jer lah ..."mak hari ni makan lauk kampung, pucuk ubi masak lemak, sambal belacan, ikan goreng dengan ikan masin sepat goreng...."

Mak aku pun apa lagi........zup zap zup zap ....siap...taraaaaaa........secepat kilat aku makan serious lauk macam ni lah sedap......lagi hebat dari makan kat chili's ke TGI ke dan sewaktu dengannya.......nak tau berapa pinggan aku makan?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3 pinggan okeh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\..........giler punah diet eden....penangan pucuk ubi yg marvelles.......

Gambar nanti mak hupload..bb laki pinjam sbb hp dia sudah berenang dalam itu swimming pool @_@
bye

No comments: