Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, February 27, 2012

Home made riBs? giler okeh @


Nampak atas tu? giler kan aku boleh buat ribs hu hu ......sebetulnya tuan besar rumah ni mmg suka makan ribs...kalau gi makan western pilihan dia mesti ribs....so dia kata try ler masak kat rumah...apa ko ingat aku ni amik degree in western culinary ke? hehehehe

Tgk tgk kat pavilion tu ada pulak jual ribs yer.....halal okeh aku bukan macam org lain..asal kedai tak ada tulis jual pork jer semua boleh makan...asal kedai tu duduk kat food court jer makan...aku heran lah orang zaman sekarang ni bab halal haram ni diorang buat macam takde apa jer...eh mak terbebel lak nyah....

So belilah ribs kat pavilion tu ...beli sendiri spice and marinade...perap satu hari lepas tu malam sabtu tu mulalah meng - grilll..nasib baik aku ni rajin tgk afc so adalah skit skill buat ribs ni......

Hasilnya ok gak...sbb ribs tu kena pre-cook dulu before grill kalau tak dia liat cam getah...tapi ni first try boleh improve lagi...hubby kata sos sedap yahuuuuu..... ini utk hubby and i jer okeh...anak anak makan spagetti jer....lepas tu baru ingat nak makan berdua jer he he he ...last last alya datang ngan ammar "nak nak nak" dah jawabnya kongsi 4 org....nanti mummy buat lagi yer ni trial jer....tgk gayanya diorang suka ..weee (--)

nak tau komen daddy diorang ? "my daddy rasa salmon itu hari lagi sedaplah awak buat" eleh tu nak cakap apa ... nasib baik lepas makan baru dia cakap camtu kalau tak aku mintak balik ribs tu.....yerlah sbb tak berapa lembut sangat macam kat fridays tu kan dia melt jer dalam mulut heheheh....

No comments: