Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, August 08, 2011

Ramadhan Datang Lagi

Alhamdulillah aku masih di beri nafas yg panjang oleh Allah swt utk berjumpa lagi dengan Ramadan tahun ni ...hari ni dah masuk hari ke 8 kita berpuasa...

Puasa tahun ni camm biasa jugak...baju raya budak budak ni pun dah dibeli...mak yg excited kan?....sehari sebelum puasa kitorang dah meround sogo and jalan tar cari baju raya...bukan apa rasa cam tak larat dah puasa puasa nak berkejar cari barang barang..tahun ni satu family beli baju siap.. mak tak ada masa nyah nak cari kain lepas tu hantar kat taylor mana dgn kerja lagi...kelas lagi..anak anak lagi....
So kaedahnya baju anak anak semua settle and tinggal baju daddy diorang jer...

Semalam pulak round ke PKNS ..cheh ingatkan murah ler ..rupa rupanya lagi mahal daripada kl .... habiskan boreh jer aku gi sana....yerlah den ni tak pernah la lagi pegi PKNS so bila daddy diorang ni ajak pegi sana ... aku on ajerlah....ala ala jakun gitu sebab tak pernah pegi kan (- -).... pegilah sana pagi pagi dah keluar ni ....sampai jer tgk byk jugak bazaar dalam PKNS tuh... dia kalau kat kl standard medan mara...tapi lagi besar....cari punya cari punya cari nak kata lawa biasa jer...lepas tu bila check harga ..lebih mahal dari KL...oiii apa ni?...baju yg sama kat kl baru 200 lebih diorang jual 300 lebih pulak ...macam mana ni?@@%%%%%

Aku budget satu baju dalam 200 lebih jer tak nak le mahal mahal..kalau beli 3 dah berapa? tak bangkrap aku?...lepas raya aku nak jugak makan, pegi keje, belanja bagai, kang ada anak aku tak pakai pampers ngan minum susu tin cap marigold hehehehe....

Last last jumpalah kaler yg aku nak tu ....aku sambar jerlah..itu pun so so jer...daripada tak ada kang first raya aku pakai kain batik ngna t-shirt mau kena halau rumah ngan mak aku...lepas tu sempat jugak sambar kuih raya 3 balang...nampak cam sedap...bila balik rumah rasa....hampeh...nenek aku buat lagi sedap...hu hu hu ...

Balik dah petang sampai rumah pulak mandi tukar baju macam superman :)...terus pegi bangi pulak pakcik amir buat kenduri........mula mula sampai oklah terus berbuka dah lambat....kenduri tu buat dalam kedai pakcik dia...lepas berbuka diorang semua solat maghrib berjemaah....time ni ammar ngan alya dah mula tunjuk skill....aku dah mula nak jadi singa dah..tapi sabar sabar org ramai...kang ada jugak org kata aku ni giler....lepas tu diorang makan ..nasib baik lauk semua sedap (**) ..... solat terawikh pulak...time ni ler diorang mula tunjuk taring...panjat sana panjat sini..petik sana petik sini..belum kira yg nangis lagi..yg berlari lari lagi..ammar pulak semua nak pegi ...daddy dia solat pun dia nak terkam...aku sabar jer la nasib balik ler tengah solat...kalau tak time tu jugak aku suh balik..alya terasa la jugak makan cubit 2 kali.... habis jer terawih aku terus balik..takder tunggu dah...dalam kereta mmg mulut aku ni cam bertih ler...

Balik rumah terus tertido kepenatan...budak budak mmg dalam kereta dah berlayar...

No comments: