Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, February 25, 2013

Macam Mana nak Bagi Anak Focus?

Yer tuan tuan ....tgk tajuk kat atas tu pun dah tau kan....aku ni masaalah macam mana nak bagi alya tu focus dekat school dia.......sekarang ni dia dah 6 tahun which means tahun depan darjah satu u ollls.......minggu lepas terserempak teacher kelas dia so berborak lah kitorang..teacher dia complain alya ni suka main main....bila teacher ajar dia duk borak sana dok borak sini...main ntah apa apa....mmg la tadika pun tapi Smart Reader tu syllabus nya laju.....baca pun merangkak lagi mmg lah aku kena risau okeh......mesti kena fight dengan budak budak lain.......dan dan tu terus aku piat skit telinga dia "ha alya dengar tu ..u dont listen to teacher? " terpisat pisat dia....ni dah 2 kali dah teacher tu cakap......

Mmglah kanak kanak ni dia ada peel yg berlainan tapi bab dia ni aku mmg letih skit dia kuat main......takkan aku ajar dia sambil aku kena main terlompat sana sini...ish kang buruk benor nampaknya.......budak budak sekarang pulak naik darjah satu ada placement test....aku pulak yg risau tak tentu hala...\si alya tu rilek aja.....kalau ajar dia membaca mau jadi singa betina aku ! @_@

Tapi masaalahnya dia terang hati bab mengaji...kalau bab mengaji laju jer senang sangat dapat....dari umur 3 tahun lagi dia dah mengaji...tapi takderler aku tak suka..cuma biarlah balance kan dua dua tu......... ish alya ni tak tau lah nak buat camner...ubat apa aku kena beli pun tak tau .....camner yer?

No comments: